Бенефіціар проєкту, спрямованого на зміцнення стійкості громад шляхом соціально-економічної підтримки ветеранів, що фінансується Європейським Союзом та впроваджується Міжнародною організацією з міграції. 

Марко Мельник – ветеран, що родом з міста Кривого Рогу. Значний період свого життя працював за кордоном. Був кухарем та менеджером у закладах Польщі та США. Коли в Україні склалася напружена внутрішньополітична ситуація, вирішив повернутися додому. Це відбулося за день до початку Революції гідності. Згодом Марко створив громадського формування, що займалось обороною міста Жовті Води. Він зі своїми соратниками хотів утворити з цього формування добровольчий батальйон, і навіть подавав заяву до Національної Гвардії. Однак керівництво НГУ не підтримало такої ініціативи. Тоді Марка запросили до існуючого батальйонуУ вересні 2014 року Марко став офіційно військовослужбовцем.  У січні 2016 року був звільнений зі звання старшого солдата та переїхав до міста Києва. Ще під час служби Марко заснував видання часопису «Чорне сонце». У цьому періодичному виданні описувалось життя військових, мотиви їхньої служби, а також публікувалися різноманітні інтерв`ю з жителями Донецької області.  Тож після повернення до звичного життя Марко вирішив продовжити свою справу. У 2016 році він зареєстрував видавництво. Сьогодні Марко щосили розвиває власну справу, залучаючи до неї все більше та більше авторів. Розкажіть детальніше про Ваш бізнес. Чому обрали саме цю діяльність? Насправді спочатку моя справа була радше соціальним проєктом, ніж бізнесом. Мені щиро хотілося залучити побратимів до написання своїх переживань та історій з війни на сході України. До того ж, ми видали в тираж книги, в яких описувались події Майдану. По своїй суті це стало фіксацією історичного періоду з уст безпосередніх учасників цих подій. На додаток, це посприяло кращій реабілітації моїх побратимів та посестер. Згодом я почав співпрацювати з історичним клубом «Холодний Яр» та різними дитячим авторами. Ми почали видавати дитячу та художню літературу. Думаю, з цього часу моя справа набула більш бізнесового характеру. Станом на сьогодні за 5 років нашої роботи було видано понад 100 книжок. Якщо коротко пояснити, то алгоритм появи книги наступний: спочатку у мене з`являється ідея щодо теми для написання книжки, після чого ми шукаємо письменника, який зміг б дослідити та грамотно освітлити цю тему у своїй праці. Надалі ми оформлюємо рукопис, передаємо його редактору та робимо макет книги. Якщо потрібно, організовуємо кампанію зі збору коштів на видання книги. У кінцевому підсумку у нас з`являється нова книга. Тоді мій партнер постачає видані книги у книжкові мережі. Сьогодні у нього вже є канали збуту, через те наш продукт стабільно забирають під реалізацію. Це дає нам можливість інвестувати кошти у нові проєкти, і також оплачувати винагороду автором. Крім того, ми маємо налагоджений контакт з Українським інститутом книги та Міністерством культури. Тому виготовлення деяких книг на суспільно важливі теми фінансуються державою. Надалі такі книги надходять до державних бібліотек. На сьогоднішній день понад 600 бібліотек мають книжки нашого видавництва. Як участь в минулому проєкті допомогла Вам у розвитку бізнесу? Чому Ви вирішили знову взяти участь у проєкті?  Проєкт відбувся у часи пандемії, коли на ринку різко знизився попит на продукцію. В цей час було багато збиткових місяців, тому основною задачею стало зберегти себе на ринку. І завдяки підтримці від проєкту нам вдалося це зробити. Ми отримали копіювальну машину, яка нам дуже стає у пригоді, коли відбувається процес виготовляння книги. У цей момент доводиться передавати автору та редакційному колективу на затвердження різноманітні проєкти, макети, форзаци, документи тощо. До того ж, може бути декілька варіантів вигляду книги, тому в сукупності це формує величезну кількість підготовчих матеріалів, які потрібно надрукувати. Саме в таких випадках нас дуже виручає копіювальна машина.  Мене запросили від Міжнародної організації з міграції. Мені повідомили, що буде можливість взяти участь у масштабуванні власного бізнесу. Зважаючи на свій позитивний попередній досвід, я вирішив спробувати взяти участь вдруге. Чи вдалось Вам покращити власний бізнес завдяки участі у проєкті? Чи було для Вас корисним знову пройти навчання з розвитку бізнесу?  Так, вдалося покращити, оскільки я почав співпрацювати з партнерами, внаслідок чого розширив власний бізнес. Раніше я працював один та займався усіма процесами видавництва самостійно. Потім я зрозумів, що це неефективно для розвитку бізнесу. Тому я знайшов партнера, який працює у напрямку реалізації продукції, а також ще одного партнера, який здійснює підготовку книги до друку, тобто розробляє її графічний дизайн та виготовляє її макет. Отриманий в рамках проєкту потужний комп`ютер дав мені можливість організувати робоче місце для одного з моїх партнерів. Зараз на цьому пристрої робиться основна частина графічних матеріалів. Вважаю, що мені було корисним знову пройти навчання, поза як даний курс відрізнявся від попереднього. Цей тренінг був адаптований під нові реалії бізнесу, що викликані пандемією. Тому мені було дійсно цікаво дізнатися, як правильно в бізнесі реагувати на такі зміни у нашому житті. Після проходження навчання ми змінили акцент у стратегії бізнесу та його ціновій політиці, що дало нам змогу краще пристосуватися до новостворених умов на ринку.  Що саме нового Ви дізнались на тренінгу? Що сподобалось найбільше і що використовуєте зараз?  Під час навчання я списав півзошита нотаток, які надалі конвертував у конкретні завдання до партнера зі збуту, веб-дизайнера та СММ-менеджера. Насправді було внесено чимало виправлень та змін у веденні бізнесу. До прикладу, ми змінили нашу маркетингову стратегію, оформлення соціальних мереж та цінову політику. На мою думку, найважливіші корективи стосувались наших взаємостосунків з клієнтами. Ми виділили цінність, яку несе наш продукт для клієнта. Після тренінгу я зрозумів, що в моєму продукті цінністю є відчуття ексклюзивності, оскільки чимало наших книг геть непросто знайти у бібліотеках. Відповідно, після цього ми переглянули нашу цінову політику. Тоді на важкодоступні книги ми збільшили вартість продажу, а на книги, що були видані у більшому тиражі – зменшили.  Які у вас подальші плани на розширення бізнесу? Що мотивує Вас займатися бізнесом? Зараз особливо актуальним є питання щодо оренди приміщення для офісу. У планах створити простір, в якому мої партнери зможуть стаціонарно працювати. Крім того, ми будемо використовувати його для проведення презентацій книг та усіляких зустрічей з авторами. Де-факто ми створимо своєрідний громадський простір, який передусім буде функціонувати для ветеранів.  Мене мотивує займатися бізнесом розуміння того факту, що він є соціально орієнтований. Велику частину книжок ми віддаємо в бібліотеки безоплатно. Нещодавно ми відправляли книжки дітям медиків. До того ж, ми активно допомагаємо ветеранам. Отже, в цілому, я вважаю, що у такий спосіб ми сприяємо культурно-громадській трансформації. Наостанок, з якою думкою Ви хотіли б поділитися з читачами?   Я певен, що кожен з нас здатний вплинути на зміни у нашому середовищі. Коли Ви змінюєте середовище на краще, тоді Ви живете недарма. Якщо критична кількість таких людей включиться у процес, тоді ми зможемо перетворити Україну на країну наших мрій.  Замовити товари або послуги можна у цього ветерана:  

Сайт: markobook.com

Дізнатися більше: https://uabl.org/marko-melnyk-veteran-shcho-zaimaietsia-vydanniam-knyzhok/

2 коментарі

Залишити відповідь