Пошук
  • Михайло Чорний

Автоматизація бізнес-процесів: де початок і де завершення?


Мені часто задають питання: «З чого почати автоматизацію бізнес-процесів?», «Коли потрібно завершити автоматизацію, на якому рівні чи етапі?». Однозначної відповіді ви не отримаєте ні від одного експерта чи інтегратора систем автоматизації.


Для вас необхідно засвоїти два основних правила: 1. Немає меж досконалості – постійна зміна, оптимізація бізнес-процесів під потреби клієнта та зручності для працівників змушують нас постійно думати про те, як це зробити із мінімальним використанням ресурсів. Іноді на автоматизацію та «доавтоматизацію» необхідно витратити певні фінансові ресурси і ці суми нас лякають незрозумілістю того чи буде нам фінансовий зиск?  Це односторонній погляд на  проблему. Дивитися на цю проблему потрібно із інших міркувань та ставити інші питання:

  • Чи дасть ця автоматизація пряме покращення для клієнта? Чи лише опосередковане?

  • Чи дасть ця автоматизація клієнту можливість отримати щось, що дозволить прийняти швидше рішення про покупку чи продовження співпраці?

  • Чи викличе дана автоматизація у клієнта ефект WOW?

  • Автоматизація зменшить напругу чи внутрішній дискомфорт працівника? Підвищить його спроможність якісніше обслуговувати ваших клієнтів?

  • На скільки більше корисних дій чи операцій здійснить ваш працівник за робочий день? Чи збільшить це кількість якісно обслужених клієнтів або наданих послуг?

  • Чи не викличе автоматизація дискомфорт (нерозуміння процесу) і саботаж у працівника?

Ці питання вам необхідно проранжувати по критичності чи по важливості і дати на них відповідь. Краще якщо ви це зробите письмово у вигляді таблиці або діаграми. Візуалізація дозволить вам побачити наочніть отриманого результату та полегшить прийняття рішення.

2. Почніть автоматизацію із найбільш «болючих» чи рутинних процесів, виконання яких, працівники намагаються уникнути чи перекинути виконання на інших. До болючих питань я відношу відсутність нагадування працівнику про заплановані дії. Наприклад, дзвінок чи надсилання рахунку клієнту, робота з клієнтом по дебіторській заборгованості, контроль доставки та багато інших, невиконання яких призводить до незадоволеності чи втрати клієнта та грошей. До рутинних можна віднести заповнення форм, формування рахунків, звітів про результати роботи. Це все повинно зводитися до повної автоматизації або до мінімізації і спрощення дій працівників.

А для тих, хто дочитав до цього місця, відкрию і третє правило. Завжди прислухайтеся до ідей ваших працівників по спрощенню та автоматизації бізнес-процесів, але пропускайте їх ідеї через перші два правила. До автоматизації залучайте лише професіональних інтеграторів та експертів з процесного управління. Легкого вам ведення бізнесу, робіть менше – заробляйте більше.


Олександр Білоус Віце-президент ГО Всеукраїнська асоціація керівників бізнесу

0 перегляд

© Львівський центр розвитку бізнесу, 2018 - 2020. Усі права захищено.

​​Подзвоніть нам:

+380671771705

Михайло

Знайдіть нас:

м. Львів, вул. Зелена, 109 (праве крило), 4-й поверх