Пошук
  • Владислав Пелих

Що таке модель бізнесу та якими вони бувають?



Бізнес-модель – це складова частина стратегії бізнесу, що є концептуальним планом для отримання прибутку на основі способу створення цінності.


Бізнес-моделі широко застосовуються у світі, вони різноманітні та мають властивість «приживання», тобто з певними змінами стають незалежними від сфер першого призначення. Важливим є лише те, яка саме підходить особисто для розвитку вашого бізнесу. Вони приймаються керівництвом і призначаються для:

- знайти плюси та мінуси введення бізнесу, відповідаючи на запитання: що залишити? що змінити? що запровадити?

- визначити важливість певних працівників згідно з роботою, чи належним чином вони її виконували

- до найдрібніших деталей розробити чіткий план, спрямований на розвиток компанії.


Бізнес-моделі бувають як складні, так і прості. Рівень складності залежить від початкової стадії моделі, наявних та виділених ресурсів та широт перспектив розвитку у майбутньому. Тобто, одного керівника може задовільнити активне ведення сторінок та реклами у соціальних мережах, а іншого велика рекламна кампанія на біг-бордах.

Важливим при виборі бізнес-моделі потрібно звертати на її акценти. Є моделі, що спрямовані на ринко, та ті, які ставлять перед собою соціальні цілі. Перші за основу мають мету – продати, а другі – зацікавлені у клієнтах, об ті купляли продукцію. Для кращих результатів під час виведення дебету із кредитом, краще обрати бізнес-модель із соціальним спрямуванням.


Загалом 99% компаній працюють за моделями з метою продати, а успішні керівники обирають ту модель, яка ставить запитання «навіщо?», чому клієнт має купити саме мою продукцію. Тобто тут думають: «Як же зацікавити людину так, щоб вона захотіла купити мою продукцію чи заплатити за мої послуги?», а не: « Як я маю це продати?». Ця опіка про клієнтів є виграшним у тому, що задовольняючи потреби інших, ви цілком задовольняєте і свої. Ви формуєте певну свою цінність, відповідно до цього клієнт розуміє, чому він має обрати саме ваш продукт.

Обираючи чи створюючи модель-бізнесу, не забувайте передбачати можливі доходи та визначити ті точки опори, які не принесуть збитковості вашому бізнесу, особливо під час кризи.


Узагалі, криза явище досить хитке. Коли у вас настає такий момент, перше про що ви мажте думати, це як ви можете заробити у цей період, використовуючи різні бізнес-моделі. Ті моделі, що націлені на ваші цінності, вони легші у пристосуванні до змін на ринку. Тобто ви розтовили певні пріоритети на т витрати, за які ви готові заплатити, і коли настає криза, під час перерозподілу бюджету ви миттєво приймаєте правильне рішення.


Бізнес-моделі також поділяють на традиційні та оффлайн-моделі. Традиційними називають ті моделі, що мають своє фізичне місце, наприклад офіс чи ресторан. Те місце, де компанії пропонують свої товари чи послуги із безпосереднім спілкуванням та комунікацією з клієнтом наочно, а не у вигляді телефонних дзвінків чи соціальних мереж.


«Оффлайн-моделями» розвитку бізнесу вважають:

- онлайн-трансляції, записи, що завантажені у інтернет, виступів/ конференцій/ лекцій тощо;

- використання мобільних додатків для розвитку бізнесу тощо.


Також бізнес-моделі бувають таких видів як виробник(виробництво продукції на надання послуг та їх реалізація), дистриб’ютор (посередники між виробником та споживачем), франчайзинг (збільшення реалізації за рахунок реклами у відомої торгової марки).


Бізнес-моделей є безліч. Існують приклади використання однієї моделі як успішно, так і з однозначним провалом, усе залежить від вас. Наскільки ви зумієте скористатися обраною бізнес-моделлю, спираючись на усі особливості та специфіку вашої сфери, вашого бізнесу, стану на ринку та роботи ваших працівників.

0 перегляд

© Львівський центр розвитку бізнесу, 2018 - 2020. Усі права захищено.

​​Подзвоніть нам:

+380671771705

Михайло

Знайдіть нас:

м. Львів, вул. Зелена, 109 (праве крило), 4-й поверх