Пошук
  • Владислав Пелих

Управління в епоху кризи


Беручи до уваги нестабільну ситуацію економіки, зовнішнє середовище, політичну сферу та світовий ринок, легко виникають непередбачувані кризи чи поглиблюються вже існуючі. Вже давно антикризовий менеджмент став популярним у бізнесі. Але важливим є не лише виведення із критичного становища підприємство, але й продовжити його діяльність під час цієї кризи.

Перш за все важливо своєчасно зреагувати, це допоможе мінімізувати ваші втрати. Криза вимагає змін, тому прийшов час застосувати нові особливі підходи та методи управління. Якщо у вас недостатньо коштів у боротьбі із кризою, просто пристосуйтеся під неї.

Будьте трішки песимістичними, але продовжуйте відстежувати свої фінансові потоки. Ви можете скласти приблизний сценарій ваших надходжень на цей та наступний місяць, орієнтуючись на найгірший варіант отримання прибутку. Так ви зможете побачити, куди краще вкласти менше коштів та як правильно їх використати в кризу. Ви зможете уникнути неприємностей, якщо спрогнозуєте їх завчасно.


Якщо раніше ваші витрати були одними, зараз варто їх зменшити. Під час кризи мінімізуйте розподіл коштів. Це важко і займе у вас час, тому що потрібно не просто розставити пріоритети, але й згідно з ними визначити суму скорочення витрат. Але це допоможе вам визначити, на що саме можна і варто виділяти менше грошей у майбутньому. Цей принцип ви можете використати не лише із вашою продукцією, але й і внутрішніми питаннями. Якщо у вас є можливість перейти на дистанційну роботу, то зробіть це на певний період та зекономте кошти на комунальних виплатах. Також ви можете зберегти природу і зменшити втрати – юзайте електронний формат. Вимагають, щоб офіційні папери були паперовими, але з іншими все простіше. Зараз, коли будь-що можна зберігати у телефоні, багато компаній все ще збирає тонни паперових документів у своїх офісах. Насправді, якщо прослідкувати скільки в рік ви витрачає на папір і, щоб заправити картриджі, то сума вийде не маленька. Так, ці заощадження не будуть дуже значними, але в епоху кризи вам потрібно рахувати і розумно витрачати кожен зароблений долар.


На вашу увагу також заслуговують аналітичні показники. Фактично, це ваш рятувальний круг у кризовій ситуації. Аналітика показує дані, що підбивають ваш дебет з кредитом , інформує про можливі ризики та дає загальну картину становища вашого бізнесу. Обов’язково збирайте дані з відділу продажів і підтримки клієнтів, під час кризи краще це робити частіше, тому що ситуація більш хитка. Через ROI – return of investments спостерігайте за кожним видатком свого бізнесу. За показником ROI у вас є можливість оцінити ефективність ваших інвестицій.


Сім раз подумайте, а один – купіть. Перед тим. Як приймати рішення про великі покупки варто це обміркувати протягом певного часу і разом зі своєю командою. Скільки людей стільки думок, послухавши думку когось іншого, ви зможете більш тверезо зважити усі за та проти. Не потрібно думати, що під час кризи не можна витратити на щось кругленьку суму грошей. Ні, можна, але потрібно це робити зважено і особливо обережно. Ви маєте бути точно впевненими у тому, що це рішення позитивно вплине на ваш прибуток.


Кількість вашої продукції має бути рівнопропорційною до попиту. Не витрачайте і не виробляйте більше, ніж цього «вимагають» ваші клієнти. Більше продукції не означає добре, якщо ви не зможете її продати через недостатній попит. Через це може бути касовий розрив – тимчасовий брак коштів, необхідних для фінансування чергових витрат. Краще виробити менше продукції чи надати менше послуг, на основі цього визначити потенційного клієнта у кризовому періоді і уже від цього відштовхуватися у подальшій діяльності підприємства.

Не забувайте, що епоха кризи мине. Вважайте це особливим завдання на перевірку вашого бізнесу до екстремальних та непередбачуваних умов. Щоб уникнути значних втрат майте завжди під рукою антикризові вирішення проблем та час від часу оновлюйте їх відповідно до вимог ринку та економіки. І головне не панікуйте!

4 перегляд

© Львівський центр розвитку бізнесу, 2018 - 2020. Усі права захищено.

​​Подзвоніть нам:

+380671771705

Михайло

Знайдіть нас:

м. Львів, вул. Зелена, 109 (праве крило), 4-й поверх