Пошук
  • Михайло Чорний

Властивості сили у бізнесі : м’якість, швидкість і цілісність


Сунь-дзи у своїй книзі «Мистецтво війни» розповідає про способи завоювання і способи ведення війни. У кінцевому результаті всі свої ідеї він трансформує на сучасність, перетворюючи засади армій Сходу  у бізнес-стратегії.


Автор часто звертається до порівняння принципів використання військ і бізнесу з водою, тому що цим трьом поняттям властиво уникати висоти й текти донизу. «Затяжні війська ухиляються від сили й нападають на слабкість. Як вода скеровує свою течію відповідно до особливостей суходолу, так і армія плекає свою вікторію згідно з властивостями ворога.» .

Компанія Toyota є одним із прикладів використання цієї стратегії. Вони у конструюванні своїх автомобілів надають перевагу гнучким виробничим лініям, які можна досить просто налаштувати під нову модель. Ось чому, за словами Сунь-дзи , найвищий стандарт використання військ полягає у відсутності позиції.  А точніше, використовувати щоразу нову виграшну стратегію, по-іншому, вас чекає поразка. Ніхто, навіть наймудріший чи найхитріший , не зможе осягнути і зрозуміти ваші позиції. Всі знатимуть, що ви зробили, щоб перемогти, але які стратегії ви використали, щоб цього досягти, невідомо нікому. Toyota також не оминула цього підходу. Усі бажаючі побачити їхні виробничі лінії можуть це зробити. На перший погляд це звучить безглуздо, але насправді досить хитро і розумно. Усі начебто і бачать, як відбувається виробництво і як досягається результат, але ніхто не може цього повторити. Видимими є лише інструменти, за рахунок яких і відбувається створення машин, але ніхто не бачить управлінські навики та звички. Логіку виробництва машин Toyota важко освоїти без базових знань у цій галузі, але навіть їхні працівники не можуть до кінця правильно зартикулювати цю логіку. Це наше кулінарний рецепт – інгредієнти і техніка однакові, але смаки і вигляд інші. Потрібно завжди працювати і над своїм вдосконаленням. Toyota показує свої виробничі лінії, але їх бачать лише частково на певній стадії виробництва. Іншим не відомий цілісний процес, і якщо вони прийдуть ще раз на виробництво іншої моделі, то зможуть побачити, що техніка виробництво змінилася. Важливо бути м’яким у ставленні до інших та м’яким до змін, які лише допоможуть розвитку вашого бізнесу.

Сунь-дзи каже, що у часи війни, коли часто були зруйновані шляхи комунікації і через це стаються помилки , варто знайти момент для стратегії « використати шанс, аби забрати вівцю». «Швидкість – найважливіша річ у використанні армії. Скористатайся шансом, коли ворог не готовий. Іди шляхами, на яких тебе очікують. Нападай там, де неприятель не борониться.».

Автор подає війну, як зіткнення людських воль, як випробування меж людської витривалості і внутрішньої сили, що в сучасних умовах стосується і бізнесу. Чудовим вмінням є правильно «нападати». Перед тим, як хижак нападає на жертву, він її вивчає, слідкує, прицілюється і тоді нападає. Варто вивчати свого суперника. Знати усі його сильні та слабкі сторони. Бути на крок попереду і передбачувати його дії. Швидкість у бізнесі це не лише бути першим у виробництві чогось. Хтось завжди буде першим у чомусь, світ інновації розвивається. Швидкість у бізнесі це також вміння вбити задуми свого суперника ще на стадії зародження.

У книзі «Мистецтво війни» згадано про те, що потрібно робити аби створити середовище, де всі, як один прагнутимуть досягнути бізнес-цілей. Команда має бути об’єднана в одне ціле. «А якщо тяжко побачити одне одного, то використовують сигнальні прапори як засіб комунікації. Коли все вояцтво об’єднане в одне ціле, сміливці не атакуватимуть, а боягузи зможуть утекти. Це – мистецтво керувати великими арміями.».

Наукою доведено, що у мозку людини відбуваються процеси синхронності внаслідок дії нейронів осциляторів. Вони регулюють рухи людей, як і коли саме вони мають рухатися разом. Це можна бачити у грі двох віолончелістів.  Вони в унісон вдаряють по струнах і грають свою мелодію.  Також ця тактика використання нейронів підсвідомістю використовують  в управлінні морської піхоти США. Якщо використовується мінімум ключових слів, чи достатньо лише погляду, щоб зрозуміти один одного – це вважається відмінними навиками, які принесуть виграш. Така комунікація є більш ефективною, ніж детальні, довгі і розгорнуті інструкції. Це все виробляється у практиці, важливим є почати це керівнику у ставленні до команди.

Як цього досягти? Прозвучить іронічно, але потрібно виховати у собі сильне внутрішнє его і самовпевненість. Потрібно думати, що стане важливим для бізнесу, ухвалювати рішення  і розуміти, що воно може виявитися неправильним. За словами Насіма Таліба, безмежна впевненість у власних силах дозволяє сконцентруватись на важливому для успіху.

Потрібно пам’ятати, що сильні компанії не є копіями чи послідовниками інших. Вони самі створюють поле для гри і пишуть власні правила. У них зажди є козирі у рукаві. Вони користуються і звичними бізнес-стратегіями, і можуть створювати нові. І саме це є один із ключовим факторів сили на ринку.


© Львівський центр розвитку бізнесу

3 перегляд

© Львівський центр розвитку бізнесу, 2018 - 2020. Усі права захищено.

​​Подзвоніть нам:

+380671771705

Михайло

Знайдіть нас:

м. Львів, вул. Зелена, 109 (праве крило), 4-й поверх