Пошук
  • Владислав Пелих

Як мобілізувати сили в період епідемії


Зібраність, емоційна підтримка співробітників і ефективне керівництво сьогодні необхідні всім: і міжнародним корпораціям, і маленьким стартапам. Чи є приводи для тривоги? Безумовно. Досягнення раніше встановлених цілей в бізнесі знаходиться під питанням, співробітникам потрібен час для вирішення сімейних проблем, майбутнє економіки не виглядає багатообіцяючим - що ще чекає нас завтра?

Немає сумнівів, невизначеність згубна як для бізнесу, так і для мотивації співробітників. Ситуація з коронавірусів привносить таку невизначеність і в бізнес, і в наше особисте життя. Однак навряд чи вийде вирішувати проблеми, якщо піддатися паніці. Крім того, занепадницькі настрої не допоможуть ні бізнесу, ні економіці, ні нашому здоров'ю і благополуччю.

У період невизначеності керівникам слід звернути пильну увагу на те, як вони поводяться і реагують на обставини, що склалися. Чи сприяють вони поширенню паніки, або, навпаки, налаштовують співробітників і громадськість на більш продуктивний лад?

Динаміка поведінки людей вельми передбачувана. Знаходимося ми в офісі або працюємо з дому, залишаючись на зв'язку за допомогою цифрових технологій, складно не потрапити під вплив безперервного потоку негативних новин з усього світу.

Сьогодні як ніколи більшість лідерів усвідомлюють, наскільки важливо вийти вперед і показати своїй команді, що вони готові прийняти на себе відповідальність. З чого ж почати? Три способи допоможуть керівникам перенаправити енергію людей від паніки до творення.

Остерігайтеся негативних стереотипів

Що визначає нашу поведінку в кризовій ситуації? Результати недавнього психологічного дослідження свідчать про те, що спотворення в нашому сприйнятті посилюються, коли ми опиняємося під впливом нескінченного інформаційного потоку, викликаного кризовою ситуацією. На даний момент налічується майже 200 форм спотворень сприйняття, які впливають на наші когнітивні здібності кожен день. При зростаючих загроз, таких як пандемія COVID-19, три з них виявляються найбільш явно.

Так, найбільш помітна схильність нашого мозку до негативу, яка виражається в прагненні постійно відстежувати і обмірковувати похмурі новини та події. Наш мозок захльостує нескінченним потоком інформації з багатьох джерел, але ми не можемо зупинитися і прагнемо дізнаватися все більше і більше новин.

Ще один ефект - це евристика доступності, коли ми не можемо перестати усвідомлювати ті сценарій або подію, які тільки що спостерігали або про які чули. Сьогодні серйозну тривогу у всього людства викликають наслідки пандемії коронавируса для нашогопрофесійного та особистого життя. Ми думаємо про те, що буде далі, і знову і знову повертаємося до цієї теми в наших думках.

Нарешті, нами оволодіває упередженість підтвердження: ми прагнемо дізнаватися все більше новин та фактів, щоб підтвердити свої негативні переконання і прогнози. Це провокує подальший прояв двох попередніх психологічних ефектів.

Однак не тільки ці чинники впливають на нас. Наші емоції відіграють величезну роль практично в будь-якому рішенні, яке ми приймаємо. У цьому є і перевага: наш емоційний фільтр дозволяє швидко приймати нескінченно багато складних рішень, не здійснюючи при цьому виснажливого аналізу переваг та недоліків. Але через велику кількість поганих новин і когнітивних спотворень наш стабільний емоційний стан може бути підірвано, і нам легко зірватися в піці негативних реакцій і деструктивної поведінки.

Те, як ми управляємо собою, критично важливо для того, щоб наш бізнес і економіка вистояли в цей непростий час. Це дозволить усвідомити наші спотворення сприйняття і зрозуміти, як емоції впливають на наші рішення. У стресовій ситуації складно спостерігати за своєю реакцією, однак практики усвідомленості і усвідомленого дихання дозволять побачити перспективу, скласти більш ясну картину того, що відбувається і знайти в собі сили для протистояння новим викликам.

Незважаючи на те, що керівникам важливо володіти повною інформацією про поточні події, постарайтеся обмежувати цей оглушливий потік інформації і переглядайте новини тільки в кінці дня, а не при кожній можливості, що з'явилася. Також обмежте час, який ви проводите в соціальних мережах, і заблокуйте або сховайте повідомлення від авторів і коментаторів, які сіють паніку. Глибоко дихайте, шукайте позитивні новини і діліться ними зі своїми друзями і колегами. Постарайтеся регулярно робити перерви, щоб відновити емоційний баланс, робіть фізичні вправи та виходьте подихати свіжим повітрям, якщо є така можливість і це безпечно. Якщо такої можливості немає, організуйте своє робоче місце так, щоб простору для роботи та домашніх справ і дозвілля були чітко розмежовані.

Проявіть щиру зацікавленість і участь

Багато реакцій зараз обумовлені вродженим інстинктом нашого організму «бий або біжи», а мозок в стані страху не може працювати ефективно. Гормони, в тому числі норадреналін і кортизол, негативно впливають на нашу здатність до цілеспрямованої діяльності, фактично позбавляючи нас можливостей згадувати або запам'ятовувати базову інформацію.

Вкрай важливо заново закласти основи психологічної безпеки. Це не обмежується інформуванням про нові правила користування громадським транспортом і нагадуваннями про те, як правильно мити руки (та це, безумовно, важливо, але цього недостатньо). Керівники, що проявляють участь, повинні з увагою ставитися до страхів і тривог своїх співробітників, ефективно усувати їх у міру своїх можливостей, вислуховувати людей і надавати їм підтримку.

Відбуваються в результаті нейрохімічних змін - зниження рівня норадреналіну і кортизола і зростання викиду окситоцину - означають, що хімічні фабрики нашого мозку починають працювати на нас, а не проти нас. Завдяки цьому співробітникам простіше почати спокійно займатися питаннями, які вимагають рішення.

У будь-якій комунікації емпатія повинна бути обов'язковим елементом. Проявляйте людяність, відкрито діліться своїм особистим досвідом і переживаннями. Визнайте, що ситуація складна, прецедентів вона не має, і всі знаходяться в одному човні.

Такі рішення, як віртуальне середовище і інструменти для віддаленої взаємодії, допоможуть підтримувати безперервність бізнесу протягом більшої частини 2020 року. Однак важливо не допустити, щоб на телефонних конференціях або відеонарадах домінували люди, фокус уваги яких неуважний і які як і раніше перебувають в панічному стані. Перш ніж ми зможемо ефективно взаємодіяти у віртуальному просторі, необхідно встановити один з одним контакт: залишати час для обговорення неформальних питань, розширювати своє коло підтримки через дружні стосунки. Щоб бути продуктивним, важливо відчувати свою безпеку і захищеність.

Ми повинні нагадувати колегам про цілі компанії і нагадувати собі, що ми вийдемо з цієї ситуації більш сильними і більш емоційно підготовленими.

Переходьте на формат спринтів

Які практичні дії можуть зробити лідери, щоб поліпшити продуктивність в період нестабільності? Один з методів, який можна використовувати, бере свій початок зі світу спринтів, хакатонів і спільної розробки.

Замість того, щоб проводити з командами численні зустрічі онлайн для обговорення останніх новин, координації завдань або вирішення чергових питань, поставте ширші цілі, на досягнення яких буде потрібно кілька тижнів або місяців. Залучаючи колег в рішення клієнтських або суспільних питань, що вимагають нестандартного підходу, ми можемо направити наші страхи в творче русло. Командна робота, орієнтована на результат, допоможе зберігати продуктивність.


Робота в форматі спринтів має на увазі, що великі завдання логічно розбиваються на більш дрібні складові, які потім розподіляються між командами, кожна з яких орієнтована на рішення одного конкретного питання. Визначте, яку роботу з аналізу залучених сторін і причинно-наслідкових зв'язків потрібно провести прямо зараз, який обсяг послуг необхідно переформатувати для дистанційної взаємодії з клієнтами. Для опрацювання цих завдань спробуйте використовувати невеликі команди і розробляти ідеї в рамках коротких циклів, щоб команди могли взаємодіяти один з одним і не випадати при цьому з процесу роботи над спільною метою і потребами клієнтів, своєчасно формуючи рішення.

Що далі

Люди мають здатність виживати в ситуаціях підвищеного стресу. Епідемія коронавирусу - подія, безпрецедентна за своїм масштабом і наслідками, проте як лідери ми можемо впливати на ситуацію навколо. Забезпечення умов для продуктивності та креативності - це наші щоденні обов'язки, і пандемія нас від них не звільняє. Навпаки, кризова ситуація вимагає, щоб ми самі стали свідоміше і ефективніше і допомогли своїм колегам досягти того ж. Ми можемо сприяти позитивному розвитку ситуації, контролюючи свою свідомість, уважно і з щирою участю піклуючись про тих, хто нас оточує, і діючи так, щоб у кризовій ситуації виявлялися кращі, а не гірші сторони людської натури.

Про автора. Гордон Рудо (Gordon Rudow) - партнер консалтингової компанії Oliver Wyman.

7 перегляд

© Львівський центр розвитку бізнесу, 2018 - 2020. Усі права захищено.

​​Подзвоніть нам:

+380671771705

Михайло

Знайдіть нас:

м. Львів, вул. Зелена, 109 (праве крило), 4-й поверх